tirsdag den 18. januar 2011

"Oprettelse" af Biotop






Så har jeg været nede og tage billeder fra min biotop. Jeg har valgt ribe å, der er jeg nede dagligt fordi vores nye familiemedlem skal luftes og så svinger den sig så smukt i landskabet ca. 100 meter fra mit hus. Jeg vil forbinde mit dyrehold med min biotop, som tidligere beskrevet. Men så er der også en ret væsentlig detalje:
Sort Sol, stærenes luftballet. Stærene samles på aftenhimlen i for- og sensommeren, hvor kan man se et af naturens helt store scenerier. Flere hundrede tusinde stære "danser" på himlen, inden de går til ro i rørskovene i og omkring Ribe. Vi kalder det Sort Sol. Og denne rørskov er lige ud for min biotop, så jeg håber jeg kan supplere min biotop med fantastiske billeder af denne "dans".
Men først et par billeder fra dagens tur, de er taget ca. kl. 16.30

Ingen kommentarer:

Send en kommentar